Eve Sığmayan Hikayeler - 2 Poster

Sinopsis

Covid-19 günlerinde kadınların hayatı “Hayat eve sığar” sloganının gölgesinde daha da zorlaştı. Virüsten korunmak için alınan tedbirler, kadınları şiddetten koruma karşısında engel oluşturdu. Şiddet gören kadınların faillerden kaçamamasına neden olan karantina “tedbirleri", kurumlara yaptıkları uzaklaştırma, sığınma evi, korunma “tedbirlerini” işlevsiz kıldı ve birçok hak ihlali yaşandı.

BM'nin 2019 yılında yayınladığı raporda “Kadınlar için en tehlikeli yer evleri.” deniyordu. Kadın örgütlerinin ve İçişleri Bakanlığı’nın verilerine göre kadınlar en çok evlerinde öldürüldü. Çünkü evler toplumsal cinsiyet rollerinin en çok yeniden üretildiği yerler. Diğer yandan şiddetle mücadele eden kurumlara yapılan başvurulardaki dikkat çekici artış, kadınların mücadele etmekten vazgeçmediklerini de ortaya koydu. Kadınların mektupları üzerine inşa edilen üç videodan oluşan belgeselimiz, yıllardır yürütülen eşitlik mücadelesi için büyük riskler barındıran bir dönemde, kurtulmak için mücadele eden ve bunu başaran üç kadının hayatta kalma hikâyesine odaklanıyor.

Film Künyesi

  • Yönetmen Çiğdem Mazlum
Paylaş:

Yönetmen

Çiğdem Mazlum

Çiğdem Mazlum

1983 yılında Ankara'da doğdu. Ankara Üniversitesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü'nde, 2003 ve 2007 yılları arasındaki öğrencilik döneminde TRT Belgesel biriminde video kurgu asistanlığı yaptı. Yanı sıra TRT’de yayınlanmak üzere çekilen kısa eğitim filmlerinin senaristliğini ve kurguculuğunu gerçekleştirdi. 2007 yılındaki mezuniyeti sonrası, belgesel sinema ve senaryo çalışmalarına odaklandı. 2011-2014 yılları arasında kendi senaryo çalışmalarını yürüterek, “Yarını Hatırlıyorum” isimli ilk uzun metraj hikayesi ile 2014 yılında Kültür Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü’nden Senaryo Geliştirme Desteği aldı. 2015 yılında ise TURSAK En İyi İlk Senaryo Yarışması’nda aynı hikâyesi finalist oldu. Aynı dönemde, Aljazeera Türk ve çeşitli haber televizyonları için yapımcı ve yönetmen olarak belgesel çalışmaları yürüttü. 2016 yılında yapımcılığını ve yönetmenliğini üstlendiği, “Gönderen: İlhan Sami Çomak” adlı uzun metraj belgeseli birçok festivalde gösterildi, ödüller aldı ve SİYAD yılın en iyi belgesel adayları arasında yer aldı. 2018 yılında yazımı tamamlanan “Kayıp” adlı uzun metraj senaryosu ise 29. Ankara Uluslararası Film Festivali kapsamında düzenlenen “Ulusal Uzun Proje Geliştirme Desteği”nin sahibi oldu.